آخرین اخبار

قطع ۱۶۰۰ اصله درخت بلوط دربویراحمد/ پای زمین خواری در میان است

یاسوج _ ایرنا- معاون قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود یکهزارو ۶۰۰ درخت بلوط در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد (جوزار) قطع شده است که دستورات قضایی برای بررسی موضوع و برخورد با متخلفان و متعرضان به عرصه های طبیعی صادر شده است.

اشتراک گذاری
27 خرداد 1403
کد مطلب : 13766

علیرضا بهنام روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال مطرح شدن یک فقره پرونده از سوی اشخاصی در منطقه ‘جوزار’ بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد نماینده حقوقی و بازرس منابع طبیعی استان برای جلوگیری از زمین خواری به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بازدید مشاهده شده که یک نفر در عرصه‌های منابع طبیعی برای زمین خواری و تبدیل به باغ اقدام به قطع درختان بلوط کرده است.

بهنام اظهارکرد: با توجه به بررسی های انجام شده و تطبیق عکس‌های هوایی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ با سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ مشاهده شده در سایه بی‌توجهی متولیان امر فردی در این منطقه اقدام به قطع بیش از یکهزارو ۶۰۰ درخت بلوط کرده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی های انجام شده ریشه و تنه این درختان قطع شده در لابه لای نهال‌های مثمر کاشته شده بصورت واضح، مشخص و مشاهده شده‌ است.

معاون قضایی دادگاه‌های عمومی و انقلاب یاسوج گفت: در این زمینه تخلف منابع طبیعی استان به بازرسی کل استان و دادستانی یاسوج، به بدلیل عمل نکردن به وظیفه خود و سهل انگاری مسئولان مربوطه گزارش شده است.

بهنام بیان کرد: زمین‌خواری و تخریب عرصه‌های جنگلی در حالی در جوار سد ‘چیتاب’ اتفاق افتاد که یک واحد از یگان حفاظت منابع طبیعی در جوار این منطقه مستقر است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ماموران منابع طبیعی استان زمین خواری و قطع درختان بلوط به مساحت ۱۶ هکتار را در منطقه جوزار بخش کبگیان شهرستان بویراحمد بررسی کرده‌ اند که در این زمینه پرونده ای تشکیل و متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب اظهارکرد: این زمین خواری و تخریب منابع طبیعی در سال‌های گذشته رخ داده است.

جانی نسب بیان کرد: جریمه قطع هر درخت بلوط با توجه به قُطر درختان از ۲۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =